
U ovo ljetno razdoblje pogodno za izlete na more i krstarenja svih vrsta, putovanje trajektom je vrlo popularno prijevozno sredstvo mnogih putnika. Daleko od stresa prenapučenih zračnih luka ili željezničkih kolodvora, trajekt vam omogućuje da udobno putujete i uzmete vrijeme.
U Vivanodi, web platformi koja svakom putniku omogućuje pronalaženje karata za trajekt, autobus, vlak i avion, željeli smo pokrenuti veliku studiju o cijenama trajekta u Europi kako bismo bolje razumjeli varijacije cijena karata za trajekt prema nekoliko kriterija. (zemlja odredišta, udaljenosti, sezone,...)
Stoga smo analizirali desetke tisuća cijena trajekta na stotinama linija u Europi kao i prijelaza prema Turskoj i zemljama Magreba (Maroko, Alžir, Tunis), kako bismo imali što sveobuhvatniji prikaz. Treba napomenuti da je u ovoj studiji uzeta u obzir samo cijena, neovisno o kvaliteti usluge na brodu, razlikama u plaćama osoblja, ekonomskim razlikama između zemalja itd.
Na temelju indeksa cijena, koji predstavlja prosječnu cijenu putovanja trajektom od 100 km po osobi, identificirali smo najpovoljnije i najjeftinije zemlje za trajektne prijelaze.
Rezultati otkrivaju značajne varijacije u tarifama diljem kontinenta.
Među najskupljim zemljama na vrhu ljestvice nalazimo Tursku, a slijede je Velika Britanija, Maroko, Malta, Island, Italija, Alžir, Portugal i Španjolska. Ove zemlje karakteriziraju relativno visoke cijene prijevoza trajektom.
S druge strane, zanimljivo je da su skandinavske zemlje i baltičke zemlje među najjeftinijima u Europi. Tunis je na prvom mjestu ljestvice najjeftinijih zemalja, a slijede Litva, Latvija, Poljska, Švedska, Norveška, Finska, Albanija, Estonija i Cipar. Ta odredišta nude pristupačnije cijene karata za prijelaze trajektima, što može biti privlačno putnicima koji traže jeftine opcije.
Sljedeći dio naše studije fokusiran je na usporedbu cijena trajektnih prijelaza između zemalja u Europi. Analizirali smo cijene trajekata na međunarodnim rutama, kao što su linije između Italije i Grčke, između Španjolske i Maroka i sve brodske linije između dviju zemalja, kako bismo razumjeli varijacije cijena između jedne zemlje i druge. Domaći prijelazi (Italija -> Italija ili Grčka -> Grčka, na primjer) su isključeni.
Nalazimo da prijelazi između Grčke i Turske imaju najviši indeks cijena u Europi. Daleko iza, slijedite prijelaze između Španjolske i Maroka, kao i one između Danske i Njemačke.
Suprotno tome, prijelazi u Njemačkoj i Litvi ili Latviji najjeftiniji su u Europi u odnosu na prijeđenu udaljenost.
Prijelazi u Norveškoj i Švedskoj, kao i oni između Italije i Španjolske također su među najjeftinijima u Europi.
Također možemo primijetiti vrlo jak kontrast kod prijelaza u Maroko koji su među najjeftinijima iz Francuske ili Italije (dugi prijelazi), ali među najskupljima iz Španjolske (kratki prijelazi).
Htjeli smo provjeriti ima li duljina trajektnog prijelaza utjecaj na prosječnu cijenu prijelaza.
Smatramo da što je prijelaz kraći, to je proporcionalno veća cijena.
U ovom dijelu detaljnije analiziramo indeks cijena trajektnih prijelaza za svaku od trajektnih linija u Europi. Ukupno smo analizirali gotovo 800 linija diljem Europe.
Napominjemo da se radi o vrlo kratkim prijelazima (Lymington-Yarmouth, Chios-Cesme, Santa Maria Salina-Rinella ili Caleta del Sebo-Orzela) koji imaju izrazito visok indeks cijena. Ti su prijelazi najskuplji u Europi u odnosu na prijeđenu udaljenost.
Pogledajmo sada poredak najjeftinijih trajektnih linija u Europi prema indeksu cijena. Ukupno smo analizirali gotovo 800 linija diljem Europe.
Za razliku od grafikona na najskupljim linijama, primjećujemo da se uglavnom dugi prijelazi (Travemünde-Liepaja, Barcelona-Civitavecchia, Klaipeda-Kiel ili Barcelona-Porto Torres) svrstavaju među najjeftinije u Europi.
Analizirali smo i rangirali trajektne luke prema indeksu cijena prijelaza u svaku luku.
Analizirali smo i rangirali trajektne luke prema indeksu cijena prijelaza u svaku luku.
Željeli smo utvrditi da li cijene trajekata imaju sezonalnost i variraju li ovisno o mjesecu u godini u kojem se plovi. Doista, mnoge prijevozničke tvrtke poput željezničkih kompanija i zrakoplovnih kompanija uvelike variraju svoje cijene ovisno o potražnji, koja je često puno veća tijekom ljetnih praznika.
Na europskoj razini možemo primijetiti da su cijene trajekata u prosjeku više od srpnja do rujna, što odgovara ljetnom razdoblju u Europi, a time i visokoj sezoni putovanja trajektima. No, izvan ovog ljetnog razdoblja cijene su u prosjeku tek nešto niže. Detaljnijom analizom zemlje po zemljama (pogledajte ostale kartice), možemo vidjeti da je ova sezonalnost izraženija u pojedinim zemljama.
Zanimalo nas je i može li cijena prijevoza trajektom varirati ovisno o danu u tjednu
Otkrili smo da prijelazi s polaskom vikendom imaju nešto više cijene od onih s polaskom radnim danom. Analizirajući državu po zemlju (pogledajte druge kartice), nalazimo da ovaj kriterij nije uvijek relevantan.
Za provedbu ove studije prikupili smo gotovo 110.000 cijena trajektnih prijelaza. Neke cijene uključuju putovanje za jednu osobu bez vozila, druge za 2 odrasle osobe i vozilo. Zatim smo normalizirali te cijene kako bismo dobili cijenu po osobi. Zatim je svaka cijena preračunata kako bi se dobio indeks koji predstavlja trošak na 100 prijeđenih kilometara.
Treba napomenuti da je u ovoj studiji uzeta u obzir samo cijena, bez obzira na kvalitetu usluge na brodu, razlike u plaćama osoblja itd. (vidi ograničenja studije).
Bitno je prepoznati da, kao i sve studije, ova analiza cijena trajekta u Europi ima određena ograničenja koja treba uzeti u obzir. Ova ograničenja mogu utjecati na raspon i točnost dobivenih rezultata.
Prije svega, važno je napomenuti da se studija temelji na dostupnim i prikupljenim podacima, što znači da mogu postojati varijacije u pokrivenosti uključenih trajektnih kompanija i destinacija. Stoga neki akteri ili rute možda neće biti predstavljeni u analizi.
Osim toga, cijene trajekata podložne su fluktuacijama zbog čimbenika kao što su sezona, potražnja i posebne promocije. Stoga je ključno prepoznati da se cijene mogu mijenjati tijekom vremena i da dobiveni rezultati odražavaju sliku u određenom trenutku.
Osim toga, važno je napomenuti da cijene trajekta mogu varirati ovisno o različitim čimbenicima, kao što su ekonomske razlike između zemalja, politike javnih subvencija određenih linija, razina kvalitete i usluga tvrtki, tečajevi i politike cijena specifične za svaku tvrtku . Te razlike mogu utjecati na opažene razlike u cijenama između zemalja i vjerojatno će zahtijevati daljnju analizu.
Na kraju, valja spomenuti da cijene trajekata mogu varirati ovisno o kategorijama putnika i vrstama usluga koje se nude, što može dovesti do značajnih varijacija u cijenama.
Uzimajući u obzir ova ograničenja, važno je tumačiti rezultate na uravnotežen način i koristiti nalaze kao opći vodič za razumijevanje trendova i varijacija u cijenama trajekta u Europi.
U ovom dijelu fokusirat ćemo se na trajektne prijelaze iz Hrvatske. Analizom cijena trajekata na različitim pomorskim rutama koje povezuju Hrvatsku s drugim europskim zemljama, kao i domaćim prijelazima, nastojat ćemo istaknuti trendove cijena i varijacije troškova za putnike prema različitim kriterijima.
Usporedili smo cijene svih prijelaza iz Hrvatske u druge europske zemlje kao i domaće veze.
Odabrali smo sve trajektne linije u Hrvatskoj i poredali ih po indeksu cijena od najveće do najniže.
Analizirali smo sve luke u Hrvatskoj koje opslužuje barem jedna trajektna linija i zatim ih poredali prema indeksu cijena od najvišeg do najnižeg.
Zanimalo nas variraju li cijene trajekata u Hrvatskoj ovisno o mjesecu polaska na putovanje.
Htjeli smo znati je li odlazak trajektom vikendom (od petka do nedjelje) skuplji ili jeftiniji od odlaska radnim danom (od ponedjeljka do četvrtka).
U ovom odjeljku usredotočit ćemo se na trajektne prijelaze iz Ujedinjenog Kraljevstva. Analizirajući cijene trajekta na različitim pomorskim rutama između Ujedinjenog Kraljevstva i drugih europskih zemalja, kao i domaćih prijelaza, nastojat ćemo istaknuti trendove cijena i varijacije troškova za putnike prema različitim kriterijima.
Usporedili smo cijene svih prijelaza iz Ujedinjenog Kraljevstva u druge europske zemlje kao i domaće veze.
Domaće trajektne veze daleko su najskuplje u odnosu na prijeđenu udaljenost.
Prijelazi u Španjolsku su u prosjeku proporcionalno najjeftiniji.
Odabrali smo sve britanske trajektne linije i poredali ih prema indeksu cijena od najviše do najniže.
Linija Lymington - Yarmouth je najskuplja linija, a općenito linije koje služe otoku Wight.
Analizirali smo sve luke u Ujedinjenom Kraljevstvu koje opslužuje najmanje jedna trajektna linija, a zatim ih poredali prema indeksu cijena od najviše do najniže.
Luke Lerwick, Aberdeen, Liverpool, Kirwall i Hull najjeftinije su odredišne luke za putovanje trajektom u UK
Htjeli smo znati razlikuju li se cijene trajekata u Ujedinjenom Kraljevstvu ovisno o mjesecu polaska na putovanje.
Vidimo da nema prave sezonalnosti u cijenama trajekata, iako su cijene nešto niže u rujnu i listopadu.
Htjeli smo znati je li odlazak trajektom vikendom (od petka do nedjelje) skuplji ili jeftiniji od odlaska radnim danom (od ponedjeljka do četvrtka).
Napominjemo da je vrlo mala razlika između polaska vikendom i polaska radnim danom.
U ovom dijelu fokusirat ćemo se na trajektne prijelaze iz Francuske. Analizirajući cijene trajekata na različitim pomorskim rutama koje povezuju Francusku s drugim europskim zemljama, kao i domaćim prijelazima, nastojat ćemo istaknuti trendove cijena i varijacije troškova za putnike prema različitim kriterijima.
Usporedili smo cijene svih prijelaza iz Francuske u druge europske zemlje kao i domaće veze.
Kada su u pitanju trajektni prijelazi iz Francuske, jedno se ističe: odredišta za Maroko, Tunis i Korziku ističu se nekima od najpovoljnijih cijena. Doista, ti su prijelazi jasno pozicionirani ispod prosječnih cijena uočenih na drugim rutama.
Treba istaknuti i prijelaze prema Irskoj, koji imaju dosta umjerene cijene.
Odabrali smo sve trajektne linije u Francuskoj i poredali ih prema indeksu cijena od najviše do najniže.
Prijelazi između Bonifacia i Sardinije daleko su najskuplji.
Prijelazi Toulon-Porto Torres, oni za Maroko iz Sètea i, općenito, oni između kontinenta i Korzike, najjeftiniji su u Francuskoj.
Treba, međutim, napomenuti da prijelazi na Korziku dobivaju subvencije od francuskih javnih vlasti, u okviru „Društva za teritorijalni kontinuitet”, dopuštajući određenim prijevoznicima da prikazuju niže cijene.
Analizirali smo sve luke u Francuskoj koje opslužuje barem jedna trajektna linija, a zatim smo ih poredali prema indeksu cijena od najvišeg do najnižeg.
Zanimalo nas je razlikuju li se cijene trajekata u Francuskoj ovisno o mjesecu polaska na putovanje.
Kolovoz je najskuplji mjesec za putovanje trajektom u Francusku.
Htjeli smo znati je li odlazak trajektom vikendom (od petka do nedjelje) skuplji ili jeftiniji od odlaska radnim danom (od ponedjeljka do četvrtka).
Na razini Francuske zapravo nema razlike u cijeni između polaska vikendom i polaska radnim danom.
U ovom ćemo se dijelu fokusirati na trajektne prijelaze iz Španjolske. Analizirajući cijene trajekata na različitim pomorskim rutama koje povezuju Španjolsku s drugim europskim zemljama, kao i domaćim prijelazima, nastojat ćemo istaknuti trendove cijena i varijacije troškova za putnike prema različitim kriterijima.
Usporedili smo cijene svih prijelaza iz Španjolske u druge europske zemlje kao i domaće veze.
Prijelazi u Maroko su oni s daleko najvišim indeksom cijena.
S druge strane, rute za Italiju i Irsku one su s najnižim indeksom cijena.
Odabrali smo sve trajektne linije u Španjolskoj i rangirali one s najvišim indeksom cijena.
Linije između Tangiera u Maroxu i Algercirasa ili Tarife među najskupljima su u Španjolskoj.
Lokalne linije koje služe otoku Anzarote na Kanarskim otocima također imaju vrlo visoku prosječnu cijenu prijelaza.
Odabrali smo sve trajektne linije u Španjolskoj i rangirali one s najnižim indeksom cijena.
Upravo dugi prijelazi poput Italije iz Barcelone, te oni koji povezuju Kanarske otoke (Arrecife) s kopnom, imaju najniži indeks cijena u zemlji.
Analizirali smo sve luke u Španjolskoj koje opslužuje barem jedna trajektna linija i zatim ih rangirali prema indeksu cijena od najvišeg do najnižeg.
Zanimalo nas je razlikuju li se cijene trajekata u Španjolskoj ovisno o mjesecu polaska na putovanje.
Htjeli smo znati je li odlazak trajektom vikendom (od petka do nedjelje) skuplji ili jeftiniji od odlaska radnim danom (od ponedjeljka do četvrtka).
U Španjolskoj postoji vrlo mala razlika u cijeni između putovanja trajektom vikendom ili polaska radnim danom.
U ovom ćemo se dijelu fokusirati na trajektne prijelaze iz Italije. Analizirajući cijene trajekata na različitim pomorskim rutama koje povezuju Italiju s drugim europskim zemljama, kao i domaćim prijelazima, nastojat ćemo istaknuti trendove cijena i varijacije troškova za putnike prema različitim kriterijima.
Usporedili smo cijene svih prijelaza iz Italije u druge europske zemlje kao i domaće veze.
Najviši indeks cijena imaju prijelazi prema otoku Malti (Valletta) i domaći prijelazi (otoci -> kopno).
Dugi prijelazi preko Mediterana do Španjolske, Maroka ili Tunisa najjeftiniji su u zemlji.
Odabrali smo sve trajektne linije u Italiji i rangirali one s najvišim indeksom cijena.
Riječ je o vezi između Santa Marine Saline i Rinelle, na otoku Salina, koja je najskuplji prijelaz u Italiji, u odnosu na prijeđenu udaljenost.
Odabrali smo sve trajektne linije u Italiji i rangirali one s najnižim indeksom cijena.
Prijelazi u Španjolsku (Bcelona) iz Civitavcchie i Porto Torresa na Sardiniji imaju najniži indeks cijena u Italiji.
Analizirali smo sve luke u Italiji koje opslužuje barem jedna trajektna linija i zatim rangirali one s najvišim indeksom cijena.
Analizirali smo sve luke u Italiji koje opslužuje barem jedna trajektna linija i zatim rangirali one s najnižim indeksom cijena.
Zanimalo nas razlikuju li se cijene trajekata u Italiji ovisno o mjesecu polaska na putovanje.
Čini se da će cijene pasti nakon rujna.
Htjeli smo znati je li odlazak trajektom vikendom (od petka do nedjelje) skuplji ili jeftiniji od odlaska radnim danom (od ponedjeljka do četvrtka).
Nema razlike u cijeni između vikenda i tjedna za putovanje trajektom u Italiji.
U ovom ćemo se dijelu fokusirati na trajektne prijelaze iz Grčke. Analizirajući cijene trajekata na različitim pomorskim rutama koje povezuju Grčku s drugim europskim zemljama, kao i domaće prijelaze, nastojat ćemo istaknuti trendove cijena i varijacije troškova za putnike prema različitim kriterijima.
Usporedili smo cijene za sve prijelaze iz Grčke u druge europske zemlje, kao i domaće rute.
Cijene prijelaza između Grčke i Turske daleko su najviše u zemlji.
Domaći prijelazi, a posebno prijelazi s Italijom imaju znatno niže cijene.
Odabrali smo sve trajektne linije u Grčkoj i rangirali one s najvišim indeksom cijena.
Dvije trajektne linije izdvajaju se od ostalih po visokim cijenama.
Kao što se vidi na prethodnom grafikonu, linija Chios > Csme, između Grčke i Turske, najskuplja je u zemlji u odnosu na prijeđenu udaljenost.
Najskuplji domaći prijelaz je od Koste do Spetsesa.
Odabrali smo sve trajektne linije u Grčkoj i rangirali one s najnižim indeksom cijena.
Trajektne linije koje povezuju Italiju, a posebno one između Patrasa i Venecije ili Ancone, najjeftinije su u zemlji.
Također možemo primijetiti da mnoge nacionalne linije, između grčkih otoka, imaju prilično niske cijene.
Analizirali smo sve luke u Grčkoj koje opslužuje najmanje jedna trajektna linija i zatim rangirali one s najvišim indeksom cijena.
Analizirali smo sve luke u Grčkoj koje opslužuje barem jedna trajektna linija i zatim rangirali one s najnižim indeksom cijena.
Zanimalo nas je razlikuju li se cijene trajekata u Grčkoj ovisno o mjesecu polaska na putovanje.
Od studenog cijene su znatno niže (ali mnoge linije više ne prometuju tijekom zimskog razdoblja)
Htjeli smo znati je li odlazak trajektom vikendom (od petka do nedjelje) skuplji ili jeftiniji od odlaska radnim danom (od ponedjeljka do četvrtka).
Čini se da je odlazak vikendom skuplji od odlaska radnim danom.
U ovom dijelu fokusirat ćemo se na trajektne prijelaze iz Danske. Analizirajući cijene trajekata na različitim pomorskim rutama koje povezuju Dansku s drugim europskim zemljama, kao i domaćim prijelazima, nastojat ćemo istaknuti trendove cijena i varijacije troškova za putnike prema različitim kriterijima.
Usporedili smo cijene svih prijelaza iz Danske u druge europske zemlje kao i domaće veze.
Trajekti za Njemačku najskuplji su iz Danske.
Najjeftinije su linije između Danske i Švedske ili Norveške.
Odabrali smo sve danske trajektne linije i poredali ih prema indeksu cijena od najviše do najniže.
Kao što se vidi na prethodnom grafikonu, linije koje služe Njemačkoj (Rodby-Puttgarden i Gedser-Rostock) ističu se svojom visokom cijenom u odnosu na prijeđenu udaljenost.
Linije koje služe Norveškoj, a posebno njenom glavnom gradu Oslu, imaju vrlo niske prosječne cijene.
Analizirali smo sve luke u Danskoj koje opslužuje barem jedna trajektna linija i zatim ih rangirali prema indeksu cijena od najvišeg do najnižeg.
Htjeli smo znati razlikuju li se cijene trajekata u Danskoj ovisno o mjesecu polaska na putovanje.
Čini se da će od rujna cijene trajekata značajno pasti.
Htjeli smo znati je li odlazak trajektom vikendom (od petka do nedjelje) skuplji ili jeftiniji od odlaska radnim danom (od ponedjeljka do četvrtka).
Nema razlike u cijeni putovanja trajektom u Danskoj između vikenda i radnih dana.
U ovom dijelu ćemo se fokusirati na trajektne prijelaze iz Norveške. Analizirajući cijene trajekata na različitim pomorskim rutama koje povezuju Norvešku s drugim europskim zemljama, kao i domaćim prijelazima, nastojat ćemo istaknuti trendove cijena i varijacije troškova za putnike prema različitim kriterijima.
Usporedili smo cijene za sve prijelaze iz Norveške u druge europske zemlje, kao i domaće rute.
Veze s Njemačkom kao i domaći prijelazi najskuplji su u zemlji.
Prijelazi sa Švedskom su daleko najjeftiniji (osobito linija Sandefjord-Stromstad)
Odabrali smo sve trajektne linije u Norveškoj i poredali ih prema indeksu cijena od najviše do najniže.
Analizirali smo sve luke u Norveškoj koje opslužuje najmanje jedna trajektna linija i zatim ih rangirali prema indeksu cijena od najvišeg do najnižeg.
Zanimalo nas je razlikuju li se cijene trajekata u Norveškoj ovisno o mjesecu polaska na putovanje.
Htjeli smo znati je li odlazak trajektom vikendom (od petka do nedjelje) skuplji ili jeftiniji od odlaska radnim danom (od ponedjeljka do četvrtka).
Vikendom su cijene trajekata u prosjeku nešto više.
U ovom dijelu fokusirat ćemo se na trajektne prijelaze iz Švedske. Analizirajući cijene trajekata na različitim pomorskim rutama koje povezuju Švedsku s drugim europskim zemljama, kao i domaćim prijelazima, nastojat ćemo istaknuti trendove cijena i varijacije troškova za putnike prema različitim kriterijima.
Usporedili smo cijene za sve prijelaze iz Švedske u druge europske zemlje, kao i domaće rute.
Prijelazi s Norveškom (osobito linija Stromstad-Sandefjord) su najjeftiniji u zemlji.
Suprotno tome, prijelazi s Danskom su najskuplji.
Odabrali smo sve švedske trajektne linije i poredali ih prema indeksu cijena od najviše do najniže.
Analizirali smo sve luke u Švedskoj koje opslužuje najmanje jedna trajektna linija, a zatim ih rangirali prema indeksu cijena od najvišeg do najnižeg.
Zanimalo nas je razlikuju li se cijene trajekata u Švedskoj ovisno o mjesecu polaska na putovanje.
Cijene su veće od lipnja do kolovoza.
Htjeli smo znati je li odlazak trajektom vikendom (od petka do nedjelje) skuplji ili jeftiniji od odlaska radnim danom (od ponedjeljka do četvrtka).
U ovom dijelu fokusirat ćemo se na trajektne prijelaze iz Finske. Analizirajući cijene trajekata na različitim pomorskim rutama koje povezuju Finsku s drugim europskim zemljama, kao i domaćim prijelazima, nastojat ćemo istaknuti trendove cijena i varijacije troškova za putnike prema različitim kriterijima.
Usporedili smo cijene svih prijelaza iz Finske u druge europske zemlje kao i domaće veze.
Odabrali smo sve trajektne linije u Finskoj i poredali ih prema indeksu cijena od najviše do najniže.
Analizirali smo sve luke u Finskoj koje opslužuje najmanje jedna trajektna linija i zatim ih rangirali prema indeksu cijena od najvišeg do najnižeg.
Zanimalo nas je razlikuju li se cijene trajekata u Finskoj ovisno o mjesecu polaska na putovanje.
Htjeli smo znati je li odlazak trajektom vikendom (od petka do nedjelje) skuplji ili jeftiniji od odlaska radnim danom (od ponedjeljka do četvrtka).
U ovom dijelu fokusirat ćemo se na trajektne prijelaze iz Njemačke. Analizirajući cijene trajekata na različitim pomorskim rutama koje povezuju Njemačku s drugim europskim zemljama, kao i domaćim prijelazima, nastojat ćemo istaknuti trendove cijena i varijacije troškova za putnike prema različitim kriterijima.
Usporedili smo cijene svih prijelaza iz Njemačke u druge europske zemlje kao i domaće veze.
Odabrali smo sve trajektne linije u Njemačkoj i poredali ih prema indeksu cijena od najviše do najniže.
Analizirali smo sve luke u Njemačkoj koje opslužuje najmanje jedna trajektna linija i zatim ih rangirali prema indeksu cijena od najvišeg do najnižeg.
Zanimalo nas razlikuju li se cijene trajekata u Njemačkoj ovisno o mjesecu polaska na putovanje.
Htjeli smo znati je li odlazak trajektom vikendom (od petka do nedjelje) skuplji ili jeftiniji od odlaska radnim danom (od ponedjeljka do četvrtka).
U ovom dijelu fokusirat ćemo se na trajektne prijelaze iz Nizozemske. Analizirajući cijene trajekata na različitim pomorskim rutama koje povezuju Nizozemsku s drugim europskim zemljama, kao i domaćim prijelazima, nastojat ćemo istaknuti trendove cijena i varijacije troškova za putnike prema različitim kriterijima.
Usporedili smo cijene svih prijelaza iz Nizozemske u druge europske zemlje kao i domaće veze.
Odabrali smo sve trajektne linije u Nizozemskoj i poredali ih prema indeksu cijena od najviše do najniže.
Analizirali smo sve luke u Nizozemskoj koje opslužuje najmanje jedna trajektna linija, a zatim ih rangirali prema indeksu cijena od najviše do najniže.
Zanimalo nas je razlikuju li se cijene trajekata u Nizozemskoj ovisno o mjesecu polaska na putovanje.
Htjeli smo znati je li odlazak trajektom vikendom (od petka do nedjelje) skuplji ili jeftiniji od odlaska radnim danom (od ponedjeljka do četvrtka).
U ovom dijelu fokusirat ćemo se na trajektne prijelaze iz Irske. Analizirajući cijene trajekata na različitim pomorskim rutama koje povezuju Irsku s drugim europskim zemljama, kao i domaćim prijelazima, nastojat ćemo istaknuti trendove cijena i varijacije troškova za putnike prema različitim kriterijima.
Usporedili smo cijene za sve prijelaze iz Irske u druge europske zemlje, kao i domaće rute.
Odabrali smo sve trajektne linije u Irskoj i poredali ih prema indeksu cijena od najviše do najniže.
Analizirali smo sve luke u Irskoj koje opslužuje najmanje jedna trajektna linija, a zatim ih rangirali prema indeksu cijena od najvišeg do najnižeg.
Zanimalo nas je razlikuju li se cijene trajekata u Irskoj ovisno o mjesecu polaska na putovanje.
Htjeli smo znati je li odlazak trajektom vikendom (od petka do nedjelje) skuplji ili jeftiniji od odlaska radnim danom (od ponedjeljka do četvrtka).
U ovom dijelu fokusirat ćemo se na trajektne prijelaze iz Portugala. Analizirajući cijene trajekata na različitim pomorskim rutama koje povezuju Portugal s drugim europskim zemljama, kao i domaćim prijelazima, nastojat ćemo istaknuti trendove cijena i varijacije troškova za putnike prema različitim kriterijima.
Usporedili smo cijene svih prijelaza iz Portugala u druge europske zemlje kao i domaće veze.
Odabrali smo sve trajektne linije u Portugalu (Madeira i Azori) i poredali ih prema indeksu cijena od najviše do najniže.
Analizirali smo sve luke u Portugalu koje opslužuje najmanje jedna trajektna linija i zatim ih rangirali prema indeksu cijena od najviše do najniže.
Zanimalo nas je razlikuju li se cijene trajekata u Portugalu ovisno o mjesecu polaska na putovanje.
Htjeli smo znati je li odlazak trajektom vikendom (od petka do nedjelje) skuplji ili jeftiniji od odlaska radnim danom (od ponedjeljka do četvrtka).
U ovom ćemo se dijelu fokusirati na trajektne prijelaze iz Poljske. Analizirajući cijene trajekata na različitim pomorskim rutama koje povezuju Poljsku s drugim europskim zemljama, kao i domaćim prijelazima, nastojat ćemo istaknuti trendove cijena i varijacije troškova za putnike prema različitim kriterijima.
Usporedili smo cijene svih prijelaza iz Poljske u druge europske zemlje kao i domaće veze.
Odabrali smo sve trajektne linije u Poljskoj i poredali ih prema indeksu cijena od najviše do najniže.
Analizirali smo sve luke u Poljskoj koje opslužuje najmanje jedna trajektna linija, a zatim ih rangirali prema indeksu cijena od najviše do najniže.
Htjeli smo znati razlikuju li se cijene trajekata u Poljskoj ovisno o mjesecu polaska na putovanje.
Htjeli smo znati je li odlazak trajektom vikendom (od petka do nedjelje) skuplji ili jeftiniji od odlaska radnim danom (od ponedjeljka do četvrtka).